octubre 24, 2012

Los Picos de Europa










¡Montañas!
Ma pole kindel, kas kõik (igas mõttes) tasasest Eestist pärit inimesed tunnevad mägede vastu tohutut vaimustust, aga mina tunnen küll. Iga siinses mõttes küngas on mulle imetlusväärne montaña. Vähemalt oli – enne, kui ma Picos de Europa oma silmaga ära nägin. Kantaabria mäestikku kuuluvad kuni 2600 m kõrgused tipud, mis asuvad Astuuria, Kantaabria ja Leóni provintsi piiri peal, pakuvad maalilist vaatepilti ja karge mäeõhk teeb lihtsalt õnnelikuks. Leóni poolne osa on kuivem ja kiduram, kuskil keskel Astuuria piiri ületades muutub vaatepilt aga lopsakaks roheliseks müstikaks, kus looduslikud joad ja kitsad väänlevad teed tekitavad võlumaailma tunde. Üks lummavamaid asju, mis ma näinud olen – subliimsus selle kõige otsesemas mõttes.
 Jah, tunnistan, et tegin seal kõrgel tippude kohal ka oma C. D. Friedrich'i "rändaja" hetke.

No hay comentarios:

Publicar un comentario